Back to the omnichannel – Part 1 & 2

Geplaatst op 21-10-2015 door Michiel Vos back-to-the-omnichannel

Vandaag, de dag waarop Back to the Future – Part 2 zich afspeelde, zijn er enorm veel nieuwsberichten rondgegaan over welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet. Toevallig had ik in een presentatie bij VEDIS, Retail is VED, een andere link gelegd met Back to the Future… 

In het eerste deel van Back to the Future gaan we terug naar 1955 en in het tweede deel naar 2015.  Dit is wat er mijns inziens momenteel ook gedaan moet worden met het ontwikkelen van een Omnichannelstrategie, eerst tot in ieder detail terugkijken naar succesformules in 1955 en dan proberen te conformeren aan dit serviceniveau. Ik verwacht dat je dan hele andere business requirements zult krijgen.  Voordeel is dat wij het nu veel beter technisch kunnen ondersteunen zodat we ons nog beter kunnen toewijden aan persoonlijk contact (waar enorm veel behoefte aan is!).

Kijk terug naar retail succesformules van 1955

Ik denk dat we uit deze tijd heel veel kunnen leren. In 1955 was het serviceniveau niet alleen hoog maar de kruidenier wist ook nog alles van je, hij kwam wekelijks bij je over de vloer. En met zijn creatieve handelsgeest kwam hij altijd met relevante aanbiedingen. Alle services die we toen hadden, zijn momenteel minimale eisen om door te kunnen groeien naar een volwaardige omnichannel organisatie.

Het lijkt me erg interessant om eens met een kruidenier (Omnichannel Manager) te praten uit die periode.  Mocht je iemand kennen, laat het me ajb snel weten via Whatsapp: 06-81552137, e-mail: michiel@e-freeway.nl!

 

———–

Als je nou eens de naam van de hoofdrolspeler van Back to the Future vertaalt in het Nederlands..

———–